お店のコメント(スペック情報を含む場合もあり)
Amazon.co.jp
これまでリリースされた中で最も満足のゆく姉妹編ともいえる、シンセサイザー奏者ウェンディ・カルロスとプロデューサー、レイチェル・エルキンドとのコラボレーションである本作は、スタンリー・キューブリック監督の傑作『Clockwork Orange』の音楽的傾向を論理的に発展させると同時に、納得のゆく説明を加えることにも成功している。
これは何も驚くべきことではない。
シンセサイザーのパイオニア作として成功した『Switched on Bach』に続く作品として始めた音楽を使ってこの映画のアイデアに大きく関与したのは、他ならぬこの二人だからだ。
豊かで荒々しいほどに刺激的な13分強の電子音から成る音楽的コラージュともいえるTimestepsは、アンソニー・バージェスの原作から拾い集めた感覚に基づいたもの(原作から抜き取ったエピソードは作品全体にちりばめられている)だし、交響曲第9番「合唱」の第4楽章の短縮版は声の合成の初期の実験だったのだが、結局この作品のキーモチーフとして使われることになった。
他の目玉としては、キューブリックが結局はオーケストラ形式にした音楽(ロッシーニのThe Thieving Magpie)のシンセサイザー版や、編集段階でカットされてしまったカルロス=エルキンドのコンビによるオリジナルのシンセサイザー作品(Orange Minuet, Biblical Daydreams, Country Lane)などがある。
何世代も続いたデジタル革命にとっくの昔に取って代わられた、原始的なモノラルのアナログ機器(一度に一つしか演奏できない!)を使って作曲したこの作品からは、独特の現実離れした質感が感じられる。
親愛なるアレックス君(主人公の少年)ならこう言うだろう。
「世にも珍しい金属を紡いで出来た鳥みてぇ、ていうか、重力なんざ何の意味もねえ宇宙船の中を流れる銀色のワインみてぇだ」。
--Jerry McCulley
From Amazon.co.uk
One of the most satisfying soundtrack ?companion? pieces ever released, this collaboration between synthesist Wendy Carlos and producer Rachel Elkind manages to both logically extend and credibly expand on director Stanley Kubrick’s masterfully conceived Clockwork Orange musical ethos. That shouldn’t be surprising, as the pair was largely responsible for initiating those concepts with the music they’d begun as a follow-up to their successful, synthesizer-pioneering Switched on Bach collection. ?Timesteps?, a rich, wildly evocative, 13+ minute electronic sound and music collage, was based on impressions gleaned from Anthony Burgess’s original novel (excerpts of it are liberally scattered throughout the film), while an abridged version of the fourth movement of Beethoven’s Ninth Symphony was an early experiment in vocal synthesis that ended up as one of the film’s key motifs. Also featured here are synthesized versions of music Kubrick ultimately chose to use in orchestral form (Rossini’s ?The Thieving Magpie?) as well as original Carlos/Elkind electronic compositions (?Orange Minuet?, ?Biblical Daydreams?, and ?Country Lane?) that ended up on the cutting-room floor. Composed on primitive, monophonic analogue instruments (which could play only one at a time!) long supplanted by generations of digital revolution, this work has a brooding otherworldly quality all its own. As our favourite Droog would say: ?It was like a bird of rarest spun metal, or like silvery wine flowing in a space ship, gravity all nonsense now.? --Jerry McCulley
商品ジャンル
商品名
最終調査日時
2013/02/24 (Sun) 23:32:15
価格の変動(直近3回 : ¥0は未調査回)
取得日時
販売価格
ポイント
実質価格
在庫状態
2013/02/24 (Sun) 23:32:15
¥4,500
0 %
¥4,500
2012/04/02 (Mon) 07:40:49
¥20,795
0 %
¥20,795
2012/02/05 (Sun) 03:26:14
¥11,936
0 %
¥11,936
スペック情報(お店のコメントを含む場合もあり)
CD (1998/11/3)
オリジナル盤発売日: 1972
ディスク枚数: 1
フォーマット: Soundtrack, from US, Import
レーベル: ESD
ASIN: B00000DGXX
サイト内キーワード検索
商品名の検索は通常の商品検索ボックスで。
コメントやスペックなどから検索したい場合はこちらから。
コメントやスペックなどから検索したい場合はこちらから。
このお店の商品コード類似品 | |
---|---|
|
広告