ばいちょ(売価調査)、価格比較とネットでのお買い物を楽に

Bar
お店のコメント(スペック情報を含む場合もあり)

Amazon.co.jp
感性豊かなシンガー・ソングライターであり、ソフト・ロックの看板男であり、一世を風靡(ふうび)した吟遊詩人であるジェイムス・テイラーは、ファンや批評家筋に押し付けられたステレオタイプからの脱皮を成し遂げた。
その方法は単純で、これまでの音楽的方向を堅持し、おなじみの耳当たりのいいスタイルを従来どおりに洗練させていっただけだ。
この1998年のコンサートは、テイラーが職人芸を発揮し、バンド、オーディエンスの双方とたちまち心を通わせ合う様子をたっぷりと見せてくれる。
演奏曲目はテイラーのキャリア全体から選ばれているが、グラミー賞を受賞した1997年のアルバム『Hourglass』からのものが目立つ。
ファンはもちろん大喜びすること請け合いのディスクだが、彼の音楽に食傷気味のリスナーが見ても、新鮮な気分と超絶的なテクニックを発見できる。

今までのところ、控えめなラブ・ソングを得意としてきたテイラーだが、そのスキルは天性のものだ。
繊細な感情表現、ロマンティックなイメージ、抑制の効いた演奏を慎重にミックスさせる芸風は、彼が典型的な’ニュー・エイジ・ガイ’と見なされる要因となっている。
また、簡単には分かりにくいが、初期の曲に聴き取れた幻滅感は、彼の年齢に見合ったニュアンス豊かな認識へと徐々に変わってきている。
『Hourglass』からのチューン「Line ’Em Up」は、第37代大統領リチャード・ニクソンの最後の掛け声の思い出を中心に展開。

無防備なまでの明快さ、ざっくばらんな哲学性を持った小品におけるテイラーの力量を端的に示す曲だ。
一方、「Jump Up Behind Me」は自己決定の証と言えそうなチューンで、テーマの深刻さと曲調の陽気さが拮抗(きっこう)している。
全体的に見て、テイラーのステージ・バンドはきわめて筋がよく、伴奏部分がきめ細かくて安定しており、美しいバック・コーラスとの相性は完ぺきだ。

DVD化を念頭に置いて制作された最初期のビデオ・コンサートの中で、この『Live at the Beacon Theatre』は、家庭用オーディオで楽しむのに最適な作品として、リリース以来ずっと人気の1枚だ。
フランク・フィリペッティ(『Hourglass』の共同プロデューサーとしてグラミー賞を獲得し、同アルバムのエンジニアとして2個目を受賞)が手がけた5.1chミックスを聴いてみれば、その評判も納得できる。
(Sam Sutherland, Amazon.com)
Amazon.com
Sensitive singer-songwriter, soft-rock poster boy, boomer troubadour: James Taylor has outlived the stereotypes offered by fans and critics alike by simply staying his musical course and continuing to refine his familiar, deceptively mellifluous style. This 1998 concert displays Taylor’s craftsmanship and easy rapport with both his band and his audience to satisfying effect, offering a repertoire that draws from his entire career while providing a generous selection of songs from his Grammy-winning 1997 set, Hourglass. Fans will love it, of course, but even jaded listeners can find fresh feeling and formidable expertise here. By now, Taylor’s skill at low-key love songs is a given, making him an archetypal ’sensitive New Age guy’ on the strength of his canny mix of emotional vulnerability, romantic imagery, and understated delivery. Less obviously, Taylor has gradually transformed the shadows of disillusionment audible in his earliest songs into a nuanced acknowledgment of his own age. ’Line ’Em Up,’ from Hourglass, typifies his skill at limning disarmingly lucid, frankly philosophical vignettes, here woven around a recollection of Richard Nixon’s last hurrah, while ’Jump Up Behind Me’ affords a testament to self-determination ultimately as serious in theme as it is buoyant in its musical framework. Throughout, Taylor’s stage band proves a thoroughbred, its accompaniment rock solid and delicately detailed, and perfectly matched to a crack backing chorus. Among the first video concerts produced with DVD in mind, Live at the Beacon Theatre has been in heavy rotation in home demonstration suites ever since its release, an achievement understandable after hearing the crystalline 5.1 mix engineered by Frank Filipetti, who shared a Grammy as coproducer on Hourglass and snagged a second award for his engineering of that album. --Sam Sutherland

お店
アマゾン (amazon)
お店の商品コード
1573300934
JANコード
-
メーカー
James Taylor

お店の、この商品ページへ直行
商品ジャンル

商品名
商品検索
 商品名 ※スペース区切りで複数キーワード(and・絞り込み)可
検索オプション検索オプションを展開する検索オプションをたたむ
 JANコード(バーコード)
  お店のコード
【取得NG】(売切れ?)のものを表示
※「しない」を選択すると、掲載落ち(売切れ)と思われる商品は表示しません。
検索の対象にするお店
店舗を選択しない結果に含めたいお店にチェックをつけてください。
全てOFFにしたり、10店より多く選択すると全店が対象となります。
ioPLAZA
アイリスプラザ
アニメイト
アマゾン
あみあみ
eカシオ
イーカプコン
ECカレント
イオンショップ
イシバシ楽器
イトーヨーカドー
NTT-X
エレコム
オフィスデポ
OLYMPUS
キタムラ
Qoo10
K’sデンキ
コジマ
サンワ
ジャパネットたかた
ジュリアインテリア
セブンネット
ソフマップ
たのめーる
タミヤショップ
タンタン
ツクモ
DMM
DCM
デンマート
トイザらス
ドスパラ
ナチュラム
日本文化センター
nojima
パソコン工房
PCワンズ
ビックカメラ
ブラザー
フルイチ
プレミアムバンダイ
PREMOA
ベスト電器
ムラウチ
ムラウチ
Yamagaiwa
ヤマダ電機
東急ハンズ
条件クリア
サイト内キーワード検索
商品名の検索は通常の商品検索ボックスで。
コメントやスペックなどから検索したい場合はこちらから。
このお店の商品コード類似品
AQA (A) Chemistry AS2: Foundation Physical and Inorganic Chemistry (Collins Student Support Materials): Colin Chambers: 洋書
The Descent into Barbarism: 1933-51 v. 2: the History of the 20th Century, 1933-1951 (History of the 20th Century 2): Martin Gilbert: 洋書
A Dance with Dragons: Book 5 of a Song of Ice and Fire: George R. R. Martin: 洋書
The Other Boleyn Girl: Philippa Gregory: 洋書
Cirque du Freak (The Saga of Darren Shan No.1): Darren Shan: 洋書
The Vampire’s Assistant No.2 (The Saga of Darren Shan): Darren Shan: 洋書
Mixed Magics (The Chrestomanci Series): Diana Wynne Jones: 洋書
Image-Music-Text: Roland Barthes, Stephen Heath: 洋書
Vampire Mountain (The Saga of Darren Shan): Darren Shan: 洋書
A Murder is Announced: Agatha Christie, Joan Hickson: 洋書
Five Little Pigs (Poirot): Agatha Christie: 洋書
Getting Mother’s Body: Suzan-Lori Parks: 洋書
Ordeal by Innocence: Complete & Unabridged: Agatha Christie, Hugh Fraser: 洋書
Hotel California: Singer-Songwriters and Cocaine Cowboys in the La Canyons, 1967-1976: Barney Hoskyns: 洋書
After the Storm (Percy the Park Keeper Bk/ Tape): Nick Butterworth: 洋書
Hot Pursuit: Gemma Fox: 洋書
Oh Dear Me, I’m Late for Tea!: Lilac/ Band 00 (Collins Big Cat): Alison Hawes, Mike Phillips, Cliff Moon: 洋書
Mojo and Weeza and the Funny Thing: Blue/ Band 04: Band 04/ Blue (Collins Big Cat): Sean Taylor, Julian Mosedale, Cliff Moon: 洋書
Colours: Blue/ Band 04 (Collins Big Cat): Satoshi Kitamura, Cliff Moon: 洋書
The Boleyn Inheritance: Philippa Gregory: 洋書